PSD2

Aangifte over 2015

Uitstelregeling en planning

In februari zijn we weer gestart met het opvragen van de administraties over het voorgaande jaar. De eerste administraties zijn alweer binnen en staan klaar in het dossier. Wat volgt daarna:

  1. Planning dossier
  2. Opstart: doornemen dossier en administratie; ontbrekende gegevens opvragen
  3. Boekhouding verwerken en concept jaarrekening opstellen
  4. Fiscale gegevens verwerken en concept fiscaal rapport opstellen
  5. Review concept rapporten; eventuele correcties aanbrengen
  6. Concept rapporten beschikbaar voor relatie en adviseur
  7. Voorbereiding en jaargesprek relatie
  8. Bevindingen verwerken, aanvullingen toevoegen
  9. Definitieve rapporten opstellen
  10. Definitieve rapporten beschikbaar voor relatie
  11. Akkoord relatie ontvangen
  12. Indienen aangifte

Uitstelregeling

Om belastingadviesbureaus en ook de belastingdienst zelf de nodige ruimte en continuïteit in het werk te geven, bestaat de uitstelregeling. Ook wij maken daar van gebruik. Dat betekent dat we voor alle relaties standaard uitstel aanvragen tot 1 mei 2017. In de praktijk houdt deze regeling in, dat we elke maand een bepaald aantal aangiftes moeten indienen, zodat we uiterlijk 30 april 2017 alle aangiftes over 2015 hebben ingediend.

Planning

Onze relaties worden bij een teamlid ingepland. De voortgang van de planning bespreken we wekelijks in het team. Dossiers kunnen in behandeling worden genomen als zij (nagenoeg) compleet zijn. De snelheid waarmee een dossier afgehandeld kan worden, hangt er allereerst van af of we over alle gegevens beschikken. Als ontbrekende gegevens op zich laten wachten, kunnen we niet verder en wordt alvast een volgend dossier opgestart. De volgorde van behandeling gebeurt aan de hand van de binnenkomst van administraties én urgentie i.v.m. hypotheek of financiering.

Caro ten Bruggen Cate

Geschreven door:

Caro ten Bruggen Cate

Zoeken

Gerelateerde berichten

JOUW ADMINISTRATIE GOED GEREGELD? BEL ROBBIE!

REGEL HET MET ROBBIE!

Robbie Kompleet helpt je op elk moment in je loopbaan, of je nu waarneemt of in een maatschap zit. Vraag jij je ook af of al je financiële zaken goed geregeld zijn? Robbies tarieven zijn scherp geprijsd en zo helder mogelijk, maar hangen af van wat je doet in welke vorm. Omdat een pratijkhouder of maatschapslid nou eenmaal meer advies nodig heeft dan een startende waarnemer.

Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen